Szalejące kierunkowskazy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • darekp650
    Classic
    • 2007
    • 4

    Szalejące kierunkowskazy

    Moja Octavia z silnikiem ASV ma najechane 260 tys km ale zalewam tylko
    Castrol EDGE Turbo Diesel SAE 5W-40 Przeznaczony do samochodów VW i Audi z silnikiem typu diesel. Odpowiedni zarówno do silników wysokoprężnych z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz wyposażonych w pompowtryskiwacze (505 01).
    Zmiane robię co 10 tys km a nie co 15 jak sugeruje servis - kto smaruje ten jedzie 8)
  • rolandsz
    Classic
    • 2006
    • 9

    #2
    Szalejące kierunkowskazy

    Witam Sznownych Forumowiczów. Przejrzałem większość postów, jednak nie znalazłem odpowiedzi na dręczący mnie temat. W mojej Oktavce (1.9 TDI 110 ps AHF) zaczęły fiksować kierunkowskazy. Kiedy załączam prawy lub lewy kierunkowskaz, jego częstotliwość jest nierównomierna, pochodzi trochę normalnie, a za chwilę kilka "mignięć" szybko, czasami przerwie i przez krótką chwilę nie miga w ogóle.
    Bardzo proszę Was o diagnozę i co ewentualnie mogę zrobić, aby usunąć usterkę. Z góry dziękuję za rady. Pozdrawiam - Roland.
    Roland

    Komentarz

    • Babka_Kiepska
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 315

      #3
      rolandsz, A czytałeś w tych wątkach ... może coś rozjaśnią





      Stawiam na przerywacz kierunkowskazów ... Powodzonka :wink:
      O-I '02/03-1,9 TDI ICE - UNIDEN PRO 520 XL + WILSON Little Wil

      SKODA OCTAVIA Sales Sheet 1950'S k

      Komentarz

      • neck99
        L&K
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1326

        #4
        rolandsz, kup przerywacz. Koszt w aso ok 80zł cały jest wraz z włacznikiem awarynych taka kostka. Wymienia sie w całości.
        OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
        SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

        Komentarz

        • Wacek.pl
          Drive
          • 2007
          • 99

          #5
          Zamieszczone przez neck99
          rolandsz, kup przerywacz. Koszt w aso ok 80zł cały jest wraz z włacznikiem awarynych taka kostka. Wymienia sie w całości.
          Tylko nie w ASO no chyba że żeczywiście za 80 pln.Mnie w ASO capneli na 130 pln.
          Poszukaj na allegro .
          1.6i ICE 2002


          www.czystegroby.za.pl

          Komentarz

          • neck99
            L&K
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1326

            #6
            80 w aso w aso
            OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
            SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

            Komentarz

            • lukasztomera
              Drive
              • 2007
              • 44
              • Audi
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              czytałem różne posty z podobnym problemem i czasami to nie przerywacz tylko wina dźwigni kierunkowskazów. Podobno miedziane styki gdy się wycierają zostawiają opiłki, to one powodują taki efekt. Metoda usunięcia usterki polecana na forum to sprężone powietrze lub WD-40 psiknąć w miejsce styku.

              Komentarz

              • koja86
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 3178

                #8
                lukasztomera, WD 40 nie jest od styków leprzy jest preparat KONTAKT 60 typowo do styków
                Takie zwykłe Ambiente

                Komentarz

                • lukasztomera
                  Drive
                  • 2007
                  • 44
                  • Audi
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  wiem...ale napisałem to bo widziałem na forum że ktoś tak napisał... zaznaczyłem wcześniej że jest to metoda usunięcia usterki polacana na forum

                  Komentarz


                  • #10
                    mnie 180 zł

                    Komentarz

                    • Wojtek
                      Drive
                      • 2006
                      • 59

                      #11
                      psiknąłem w manetkę silikon w spray`u i jest ok o dłuższego czasu

                      Komentarz

                      • lenczos
                        Classic
                        • 2008
                        • 5

                        #12
                        Witam! Mam podobny problem do opisywanych przez Was tylko mam dodatkowe pytanka. Mam octavie combi I z 2002 r. od paru dni mi kierunki wariują migaja raz szybciej raz wolniej, dwa, trzy razy, a potem nic. Dzwignia cały czas w położeniu wlączonym(lewo lub prawo). Trzba wyłączać dzwignia i załączać i tak w kółko i jakos sa kierunki, lub nie. Zdarzyło się przy taj awari podczas jazdy sprawdzać awaryjen i podobnie szybko, normalnie i nie ma.
                        Oto mje pytania:
                        1. Czy to wina przełączników w kierownicy? Jeżli tak to wystarczy przeczyścić styki, a jeśli nie pomoże wymiana przełączników.
                        2.Czy garażowym sposobem można zrealizować wymianę? Chodzi mi głównie o zdjęcie kierownicy(jest tam poducha).
                        3.Czy zacząć od włącznika awaryjnych?
                        4.Czy w O I przerywacz jest w awaryjnych i jak go wmontować?
                        Dzieki z góry za rady. Pozdrawiam.

                        Komentarz

                        • konos513
                          Ambiente
                          • 2006
                          • 129

                          #13
                          witam,
                          podłączę się do wątku.

                          problem poniekąd również z kierunkowskazami (kierunkowskaz).

                          objawy:
                          1. podczas jazdy potrafią się załączyć kierunki i świecą się cały czas. Równocześnie blokuje się centralny zamek.
                          2. kierunki się załączają razem z centralnym, po chwili gasną i zamek cent. jest wyłączany. Potrafi się to powtarzać parokrotnie.
                          3. Ww. 2 pkt. nasilają się po opadach deszczu lub po obniżeniu temp. poniżej 10 stp. krótko mówiąc wpływ wilgoci na jakiś układ.

                          podłączyłem VAG-a i wyświetlił błąd w lewym tylnym siłowniku drzwi. Sprawdziłem przewody, wszystko było OK. Po odłączeniu siłownika (wypięcie kostki), objawy nadal się pojawiały.


                          Macie pomysł co może być przyczyną czegoś takiego, może moduł komfortu się uszkodził.

                          P.S. wyłączyłem za pomocą VAG-a opcję zamykania drzwi po przekroczeniu prędkości 15 km/h lecz objawy nie znikneły.

                          Poproszę o sugestię,
                          z góry dzięki
                          1.9 TDI ALH (seria) kombi 286 tys km i nabijam wiecej
                          www.samochodowy-warsztat.prv.pl/

                          Komentarz

                          • shico
                            Drive
                            • 2008
                            • 98

                            #14
                            Zamieszczone przez konos513
                            witam,
                            podłączę się do wątku.

                            problem poniekąd również z kierunkowskazami (kierunkowskaz).
                            Sprawdziłbym czy nie jest to wina autoalarmu.

                            Komentarz

                            • konos513
                              Ambiente
                              • 2006
                              • 129

                              #15
                              Zamieszczone przez shico

                              Sprawdziłbym czy nie jest to wina autoalarmu.
                              Witam,

                              autoalarm zupełnie odłączyłem, stąd myślę, że to nie on jest winien.

                              wczoraj rozkręciłem boczki i sprawdziłem wszystkie kostki wchodzące do podnośników szyb, zamków centralnych i systemu komfortu. Brak oznak jakichkolwiek uszkodzeń korozyjnych, brak wilgoci i zanieczyszczeń.

                              Przy okazji przedmuchałem kompresorem układ. komf. i okleiłem go całego folią. Pojeżdżę trochę i zobaczymy czy się powtórzy problem.

                              Znalazłem też drzwiach od kierowcy pękniętą izolację 2 przewodów elektrycznych - lokalizacja - harmonijka łącząca drzwi ze słupkiem A. Pęknięcie było na tyle małe, że wątpię żeby powodowało ww. objawy ( zaizolowałem oczywiście)
                              1.9 TDI ALH (seria) kombi 286 tys km i nabijam wiecej
                              www.samochodowy-warsztat.prv.pl/

                              Komentarz

                              Pracuję...